dinsdag 18 februari 2014

Eitjes pop VLINDER!!


                                 DEEL 1
Hallo allemaal
Vandaag heb ik veel te vertellen. Op een dag keken we (madelief en ik) naar de spruit planten in onze vierkantemetertuin Ik voelde even aan het blad, ik voelde iets zachts ik keek, je zag het bijna niet er zat een
rups. hij was groen ik riep madelief madelief!!daar kwam madelief  Madelief ging naar beneden ze haalde
een bakje we pakten de rups en deden hem erin we gingen op rupsenjacht!! En ja,hoor ik pak weer ééntje
En nog 1 en nog 1(madelief natuurlijk ook) Ik zie weer een rups ik pak hem niet het is een klein koolwitje hij is niet giftig maar als je hem pakt dan laat hij een beetje gelig spul (niet altijd) op je vinger.

                      DEEL 2

Wat langer geleden hadden een pakket  van de Vlinderstichting daarom wist ik wat dit beest was.
(Van het vlinderpakket) mamma had eitjes besteld rupsen en poppen (van vlinders) we hadden een hele grote bak daar deden we ze in. Het duurde wel heel lang maar toen mijn oom en tante kwamen kwam de
eerste vlinder.!      

            Jippie! het vlinderpakket is aangekomen!!  
                       

dit zijn de poppen je moet ze nooit los van elkaar trekken   
Kennis maken met de rupsen.....
de poppen zijn uitgekomen!!


 Dit is een vrouwtje  
Hij blijft ook wel zitten op je.....! 
Dit is suikerwater dat  maak je
 door water en suiker  in een bakje te doen
als de vlinder niet drinkt dan heeft hij geen zin om wat te
drinken  ja natuurlijk je moet wel een sponsje in het suiker-
water doen!   







En het blijft altijd leuk (:












Met 2 vlinders....blijft het nog leuk!!!!














en schoonmaken hoort er natuurlijk ook bij!! 

                                EEN HELE BIJZONDERE FOTO!!..........PAREN

Deel 3
Nu is het gewoon weer februari. Maar wij hebben een wonderpop
die is één van de drie koolwitjes (we hebben er drie gevangen,, van het hele verhaal van deel 1)
HIJ RUST IN ZIJN COCON. In de zomer duurt het iets meer dan een week tot het koolwitje uit de pop kruipt. Maar in de winter overwintert hij als pop, en dan duurt het veel langer, wel 160 tot 330 dagen.We zijn benieuwd wanneer hij uitkomt dan hebben we een huisdiertje...     





5 opmerkingen:

  1. Mooi verslag Roos! En dat koolwitje in een pop overwinteren, dat wist ik niet! Leuk weetje. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg, al die vlinders op je hoofd!!
    Laat het maar weten wanneer die uitkomt, ik ben ook nieuwsgierig geworden:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi roos, cool!!
    waar laten jullie die vlindertje buiten of houden jullie ze?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Catootje Schrijft ;-) (en alle anderen)
      Ik heb slecht nieuws, want de pop is doodgegaan. Nu hebben we geen huisdiertje meer ;-( De vlinders van de andere poppen hebben we toen vrijgelaten. Groetjes, Roos

      Verwijderen